הוצאת שתלים מהחזה – שאלות נפוצות

img

הוצאת שתלים מהחזה היא פעולה אשר מתבצעת כתוצאה מכורח רפואי, או לנוכח רצונה של המטופלת. בכל מקרה מדובר בניתוח לכל דבר אשר מצריך מיומנות גבוהה, ולכן חשוב להפקיד אותו בידי כירורגית פלסטית מנוסה. בעמוד זה תמצאי תשובות לשאלות נפוצות בנוגע להוצאת שתלי סיליקון.

באילו מקרים מתבצעת הוצאת שתלי סיליקון מהחזה?

מצב אחד שבו יוצאו שתלים שהונחו בבית החזה לאחר פרק זמן כזה או אחר הוא כשהמטופלת מרגישה שהמראה הנוכחי לא מחמיא לה יותר. כך לדוגמה מי שבגיל 22 עברה הגדלת חזה עם שתלי סיליקון גדולים יחסית עשויה להתבונן במראה בגיל מבוגר יותר, בפרספקטיבה אחרת, ולהחליט שהשתלים מיצו את תפקידם וכבר אין לה רצון בהן.

מצב נוסף שבו נשקלת הוצאת שתלים מהחזה הוא חשש מפני סרטן. בשנים האחרונות ישנם פרסומים שונים לגבי קשר אפשרי בין נוכחות של שתלי סיליקון בגוף לבין סרטן מסוג ALCL (לימפומה אנאפלסטית של תאים גדולים שהמיקום שלה הוא בחזה). בפרט נצפתה המחלה בקרב נשים עם שתלים מחוספסים. מספר המקרים שהתגלו עד כה מזערי, אולם נשים מסוימות החוששות מפני סרטן יעדיפו להימנע מהסיכון לחלוטין ומבקשות להוציא את השתלים.

מצב שלישי נקרא "כיווץ קופסית". במצב זה מתפתחת רקמה צלקתית סביב השתלים כתוצאה מתגובה של הגוף לנוכחות של עצם זר מבחינתו. רקמה צלקתית עבה גורמת להתקשות משמעותית ולתחושה נוקשה בשד. השפעות שליליות נוספות הן עיוות הצורה של החזה, כאב (בעיקר במגע) ורגישות יתר. בחלק מהמקרים אין ברירה אלא להוציא את השתלים.

האם חובה להוציא שתלים מהחזה אחרי 10 שנים?

לא. המדיניות הנכונה ביחס למעקב אחרי שתלי סיליקון שמתחילים להתיישן היא לבצע בדיקת אולטרסאונד בחלוף 3-6 שנים ממועד הגדלת החזה, ולאחר מכן לחזור על הבדיקה אחת לשנתיים או שלוש. כשיש ממצאים שמצביעים כי תיתכן בעיה מסוימת, יש לעבור בדיקת MRI. בחלוף 10 שנים ממועד הנחת השתלים בחזה מומלץ להגיע לכירורגית פלסטית בעלת ניסיון רב על-מנת לקבל חוות דעת מקצועית לגבי מצב השתלים. בחלק מהמקרים ההמלצה תהיה אכן להוציאם על-מנת להקדים תרופה למכה ולמנוע דליפה, ובמקרים אחרים ניתן להשאיר את השתלים במקומם.

האם ניתן להכניס שתלים חדשים במקום אלה שהוצאו?

כן. ברוב המקרים תוכלי להחליף את השתלים הקיימים בחדשים – עדכניים יותר, בטוחים יותר ובעיקר תואמים את הרצון העכשווי שלך מבחינת גודל החזה וצורתו. כשזה המצב, ההליך הכירורגי יכלול את התאמת הכיס הקיים בבית החזה לגודל המבוקש של שתלי הסיליקון החדשים.

האם יש צורך בהיערכות מיוחדת לקראת ניתוח הוצאת שתלים?

כמו לקראת כל ניתוח פלסטי, גם לפני הוצאת שתלי סיליקון מהחזה יתקיים מפגש ייעוץ מקיף כדי לברר את מידת הנחיצות של ההליך. במפגש זה גם תתקבל ההחלטה אם להכניס שתלים חדשים, או בהתאם לרצון אפילו לבצע הרמה, אן עיצוב מחדש של השד – אוטואוגמנטיישן. כמו כן נדרשות בדיקות רפואיות בהתאם לגיל המטופלת ומצב בריאותה. לקראת מועד הניתוח עצמו ייתכן שתתבקשי להפסיק ליטול תרופות מסוימות, כמובן לאחר קבלת חוות דעת ספציפית עבורך.

כמה זמן אורכת ההחלמה אחרי הניתוח?

משך תקופת ההחלמה משתנה בהתאם למאפייני הניתוח שעוברת כל מטופלת, ובין השאר על סמך הבחירה האם להוציא את השתלים או שמא להחליפם. היקף הטיפול בקופסית, כמו גם פעולות שונות לעיצוב החזה מחדש כחלק מהתהליך עשויות להשפיע גם הם על ההחלמה ומשכה. ככלל אורכת ההחלמה כשבועיים, ולאחר מכן יש להימנע ממאמצים גופניים משמעותיים במשך חודש נוסף. תוצאה סופית תתקבל לאחר כשנה ממועד הניתוח.

אולי יענין אותך גם:

הקודם   הבא

הגדלת חזה אחרי לידה: החזירי את הנשיות שלך

כל הנשים שעברו הריונות ולידות, יודעות שבנוסף לאושר הגדול שמביאים הילדים, התהליך כרוך גם בלא מעט שינויים טבעיים בגופן. המשקל קצת עולה, האגן מתרחב, העור בבטן נמתח והחזה מאבד את מוצקותו וצורתו הטבעית...

להמשך קריאה
הגדלת חזה אחרי לידה

איך בוחרים מנתח פלסטי בשנת 2023

ניתוח פלסטי הוא הרבה יותר מ"רק" פעולה כירורגית. מדובר בתהליך שמעורבים בו גם רגשות משמעותיים, ולמעשה במידה רבה הוא מהווה הגשמת חלום. על-מנת להוביל לשינוי החיובי ביותר האפשרי נדרשות גם מיומנות טכנית...

להמשך קריאה
דר מיכל בנקלר מנתחת פלסטית