הסרת שומות מולדות

בעבר הלא מאוד רחוק, שומות מולדות בעור נתפסו כסממן ליופי וסקס אפיל בקרב סלבריטאים. קחו לדוגמא את מדונה, סידני קרופורד ומרילין מונרו. היום, האופנה השתנתה באופן משמעותי, גם בפן התפיסה האסתטית וגם בפן הבריאותי. היום, שומות בעור עלולות לגרום לנו להרגשה פחות טובה ולהוות מטרד של ממש אצל חלק מהאנשים. ד"ר מיכל בנקלר מבצעת הסרת שומות מולדות בקרב מבוגרים וילדים כאחד. העניקו לעצמכם תחושת ביטחון עצמי והסירו את השומות אשר מציקות לכם, בהליך קוסמטי אחד פשוט וקליל.

before after
img

מהן שומות מולדות ואצל מי הן מופיעות?

שומות מולדות מופיעות כבר בשנה הראשונה לחיים וטרם ידועה הסיבה המדויקת לתופעה זו. שומות הן בעצם מעין גידולים קטנים על פני העור. בדרך כלל צבען הוא חום (כהה או בהיר) או שחור. שומות יכולות להופיע בכל מקום שהוא על הגוף ועל הפנים. שומה מולדת נחשבת לנגע עורי שפירי. הוא מורכב ממלנוציטים, הלא הם התאים שמעניקים את הגוון הכהה לעור. מספר השומות הולך וגדל עם גיל ההתבגרות וברוב המקרים מגיע לשיא בגיל 25-30. שומות מולדות מופיעות אצל 1% מכלל התינוקות.

האם שומות משתנות? ומתי כדי להסיר?

עם הגיל השומות מתחילות להשתנות לאט ולהתפתח יותר. הן מתעלות על פני העור או משנות את צבען. במקרים רבים גם עלולות לצמוח מהן שיערות. שומות מסוימות לא משתנות עם הזמן ואת האחרות כדאי להוריד. הן יכולות להופיע בכל גודל. שומות קטנות מאוד ולא מורגשות (עד 1.5 ס"מ), שומות בינוניות (עד כ-20 ס"מ), וגם כאלו גדולות ובולטות במיוחד (מעל 20 ס"מ).
שומות גדולות באופן קיצוני מומלץ מאוד להסיר בשלב המוקדם האפשרי – הן יכולות להוות סיכון ממשי היות ובאחוז קטן מהמקרים השומות הגדולות עלולות להתפתח ולהפוך לגידולים ממאירים מסוג מלנומה.

img
flower

reviews title לקוחות ממליצים

15.10.2022

ליאת ש

avatar

רציתי להגיד תודה ולשתף בהתרשמות שלי מצוות חדר ניתוח פולג. נותחתי אצל ד"ר מיכל בנקלר, והיא והצוות שגלל את דליה המקסימה, ציפורה ואורה האדיבות, היו מקצועיות, אדיבות וגרמו לכל התהליך להיות נעים וחיובי. אז תודה רבה מקרב לב לצוות, זה לא מובן מאליו

15.1.2023

יניב ד

avatar

הגעתי למרפאה והיה איזשהו בילבול לגבי המועד, לא הייתי רשום ויכול להיות מאוד שאני זה שטעיתי... ובכל זאת כאשר שמעה אותי מתווכח עם המזכירה ניגשה ובכל זאת קיבלה אותי ובאדיבות רבה יש לציין. היא ביצעה את ההליך בצורה מאוד מקצועית ומדוייקת וכמעט שלא נותר סימן. ממש לא ציפיתי לזה היות ויש לי עור דיי צלקתי. גם הצוות שם מאוד נחמדים, בקיצור חוויה נעימה. ממליץ בחום.

24.2.2023

דרור

avatar

אין עליה, מדהימה עם ידי זהב! אין טיפולים מוצלחים כמו הטיפולים שלה!

step by step title תהליך הטיפול

פגישת יעוץ

שיחה לתיאום ציפיות, ובחירת השיטה להסרת השומה: כריתה, כריתה סיריאלית (בשלבים), מותחן, או שחזור עצמוני

הכנה לניתוח

שקלול כל המידע הרלוונטי ותכנון מדויק של ההליך הכירורגי. לעתים יש צורך בעריכת הדמיה

ניתוח

ד”ר בנקלר מבצעת את כל הניתוחים בעצמה. אורך ההליך הכירורגי משתנה מאוד בהתאם להליך ונע בין 30 דק' ל-3 שעות

סיום תקופת ההחלמה

חזרה הביתה לאחר הניתוח. תוצאות מורגשות מיד לאחר הניתוח, תוצאה סופית לאחר כשנה.

הסרת שומות שאלות שהרבה לקוחות שואלים אותי על

  • טווח הגילאים שבו ניתן לבצע את הניתוח הוא רחב ומשתנה בהתאם לסוג השומה, המיקום שלה, הפגיעה האסתטית והסיכון שלה. את ההליך ניתן לבצע מגיל צעיר. אם מעוניינים לבצע את הניתוח בהרדמה מקומית, מומלץ לחכות לאחר גיל 10 ולשיתוף פעולה של הילד/ה.

  • כל הליך ניתוחי הפוגע בשלמות העור משאיר צלקת, אך במקרים רבים עם טיפול נכון ניתן לגרום לכך שהצלקת תהיה כמעט בלתי נראית או מטושטשת מאד. זו אחת הסיבות שחשוב לבחור בקפידה את הרופאה המנתחת.

  • מעבר לקשיים האסתטיים שעלולה להביא איתה שומה מולדת, קיים תמיד הסיכון להפיכתה למלנומה ממארת. בשומה ענקית הסיכון להתפתחות מלנומה הוא כ-1% ולרוב לפני גיל ההתבגרות. לכן מומלץ להסיר את הסיכון תוך ייעוץ מקצועי עם רופאה מומחית בכירורגיה פלסטית ואסתטית.

faq

טווח הגילאים שבו ניתן לבצע את הניתוח הוא רחב ומשתנה בהתאם לסוג השומה, המיקום שלה, הפגיעה האסתטית והסיכון שלה. את ההליך ניתן לבצע מגיל צעיר. אם מעוניינים לבצע את הניתוח בהרדמה מקומית, מומלץ לחכות לאחר גיל 10 ולשיתוף פעולה של הילד/ה.

כל הליך ניתוחי הפוגע בשלמות העור משאיר צלקת, אך במקרים רבים עם טיפול נכון ניתן לגרום לכך שהצלקת תהיה כמעט בלתי נראית או מטושטשת מאד. זו אחת הסיבות שחשוב לבחור בקפידה את הרופאה המנתחת.

מעבר לקשיים האסתטיים שעלולה להביא איתה שומה מולדת, קיים תמיד הסיכון להפיכתה למלנומה ממארת. בשומה ענקית הסיכון להתפתחות מלנומה הוא כ-1% ולרוב לפני גיל ההתבגרות. לכן מומלץ להסיר את הסיכון תוך ייעוץ מקצועי עם רופאה מומחית בכירורגיה פלסטית ואסתטית.

כיצד מתבצע טיפול הסרת שומות מולדות אצל ד"ר מיכל בנקלר?

לתופעה של שומות מולדות קיימות כמה דרכי טיפול שונות ומגוונות. סוג הטיפול בו נבחר תלוי בכמה פרמטרים חשובים שד"ר מיכל בנקלר לוקחת בחשבון טרם ביצוע ההליך. הטיפול הנדרש תלוי בגודלה של השומה, במיקום המדויק שלה בגוף, ועוד. שיקולים אסתטיים גם כן נלקחים בחשבון. ביניהם האפשרות לכריתה פשוטה של שומה מולדת קטנה, עד לכריתה סדרתית (המתבצעת בשלבים) של שומות גדולות ובולטות יותר. במקרים מסוימים ויותר מורכבים יכול לעלות הצורך בהשתלות עור, שימוש במותחני רקמות (בלונים) או מתלים מקומיים או אזוריים ועד למתלים חופשיים (העברה של רקמה ממקום אחד בגוף לאחר, תוך חיבור מדויק של כלי הדם).

הליך הסרת שומות מולדות הוא בעצם הליך כירורגי לכל דבר, אשר בסופו שולחים את הממצאים לבדיקה פתולוגית. הבחירה לעבור הליך זה של הסרת שומות מולדות יכולה להתקבל על ידי מטופלים מסיבות שונות ומגוונות, המשתנות ממטופל למטופל בהתאם למצבו הבריאותי ותפיסת עולמו. בין הסיבות השכיחות ביותר לביצוע ניתוח זה נמצאות סיבות רפואיות וקוסמטיות כאחד. במקרים בהם הנגע חשוד כסרטני או טרום סרטני, גם כן יהיה צורך (דחוף אף יותר) לבצע הליך להסרה של השומה. הסרת שומות הינו טיפול כירורגי הנעשה בהרדמה מקומית או כללית – תלוי בגודל ואופן השחזור, וברוב המקרים הוא אינו מלווה בכאב משמעותי או סיבוכים.