הרמת פנים – המדריך המלא

img

הרמת פנים היא הליך כירורגי שמוכר גם בשם מתיחת פנים, אם כי במובן מסוים המילה "הרמה" היא המדויקת יותר. באמצעות הליך זה ניתן להצעיר באופן משמעותי את מראה הפנים, ולהעניק למטופלות ולמטופלים חזות חיונית ודימוי עצמי משודרג. בעמוד זה תמצאו מידע מקיף אודות האפשרויות השונות והתהליך כולו.

מדוע החל מגיל מסוים נוצר צורך בהרמת פנים?

"צניחת" עור הפנים היא תופעה בלתי נמנעת. לעיתים היא מתרחשת בתחילת שנות הארבעים, לעיתים כמה שנים מאוחר יותר, אבל בסופו של דבר אצל כל אחד ואחת השינוי יתרחש ועם הזמן יהפוך לבולט יותר ויותר לעין. הסיבה לכך היא התרופפות של רצועות שתפקידן הוא לתמוך ברקמות העור באזורים השונים של הפנים. כשהרצועות נחלשות, הרקמות זולגות כלפי מטה, והפנים מקבלים מראה מוארך ופחות מחמיא. כשמוסיפים לכך תופעות נוספות שמגיעות עם הגיל, ובהן הידלדלות שכבת השומן שמתחת לעור הפנים, הדקיקות העור והידלדלות העצם, התוצאה היא פנים נפולות. ניתוח להרמת הפנים מנטרל את השפעות התופעות הנ"ל ומחזיר את המצב לקדמותו.

ציפיות ריאליות

חשוב להדגיש כי גם לאחר ניתוח הרמת פנים אנשים בני 45 לא נראים כאילו הם בני 30 (וגם אין צורך בכך, כמובן). מצד שני, בזכות ההליך הכירורגי אותם גברים ונשים בני 40-45 לא נראים כאילו הם בשנות החמישים של חייהם, ובאופן דומה מי שעובר או עוברת את הניתוח בגיל 50-55 פשוט נראים מצוין לגילם וצעירים בכמה שנים מכפי שהיו לפני ההרמה.

הצורך להדגיש זאת נובע מהמחויבות לוודא שהציפיות של כל מטופלת ומטופל לקראת הניתוח ריאליות. בדרך זו נמנעת עוגמת נפש לא הכרחית אחרי ניתוח מוצלח רק בגלל חלום לא מציאותי – וכאמור ממילא התוצאות הטובות ביותר של ניתוח פלסטי הן אלה הטבעיות ביותר, כך שמתקבל מראה אותנטי ומחמיא.

הסוגים השונים של הרמת פנים

ניתוח הרמת פנים מותאם למאפיינים הספציפיים של כל אדם. בפרט נהוגה ההבחנה בין מיני הרמה להרמה מלאה. הסוג הראשון של הניתוחים מתבצע דרך חתכים קטנים יחסית והיקף הפעולות בו מוגבל. הרמת פנים מלאה כוללת פעולות נרחבות יותר, והמחיר הוא החלמה ממושכת יותר. הבחירה בין האפשרויות ותכנון הניתוח לוקחים בחשבון גם את הצד של התועלת וגם את הצד של העלות, וכמו כן ישנה התייחסות לטווח הארוך – כך שהמראה החדש שמתקבל יישמר לפרק זמן ארוך ככל האפשר.

הרמת פנים ללא ניתוח – האם הדבר אפשרי?

במקביל לניתוחים הפלסטיים שהלכו והשתכללו לאורך השנים, התקדמו במידה ניכרת גם הטיפולים האסתטיים הלא פולשניים. באמצעות חומרי מילוי ובוטוקס ניתן לשפר את מראה הפנים ולנטרל במידה מסוימת את צניחת הרקמות, אם כי שינוי בקנה מידה משמעותי מחייב ניתוח. בכל מקרה מוצגת למטופלים ולמטופלות כל קשת האפשרויות, על היתרונות והחסרונות של כל אופציה, כך שההחלטה המתקבלת היא על סמך תמונת מצב מלאה.

החלמה בעקבות ניתוח להרמת הפנים

ניתוח הרמת פנים מתבצע תחת הרדמה מלאה. תופעות הלוואי העיקריות אחרי ההליך הכירורגי הן רגישות מקומית, בצקות קלות ושטפי דם. הקפדה על ההנחיות המפורטות שמקבלים לקראת הניתוח מקלה על ההתאוששות וההחלמה, וכעבור כשבועיים ניתן לחזור לשגרה מלאה (פרט לביצוע מאמצים גופניים, שמהם יש להימנע במשך חודש נוסף). התוצאות הסופיות מתקבלות לאחר שנה ונשמרות לטווח ארוך.


אולי יעניין אותך גם

הקודם   הבא

מה כדאי לדעת על ניתוח הקטנת חזה?

הקטנת חזה הוא ניתוח פלסטי, כלומר הליך כירורגי שמתבצע מטעמים אסתטיים - אבל לא רק. חלק מהניתוחים הפלסטיים משפרים "רק" את המראה החיצוני (וכמובן שהמילה "רק" הושמה במרכאות מפני ששינוי המראה משפיע...

להמשך קריאה

ניתוח הצמדת אוזניים – מחיר

הצמדת אוזניים הינה הליך כירורגי שיכול לשנות דרמטית את המראה החיצוני. הניתוח מתבצע הן אצל ילדים והן אצל מבוגרים, ובאופן טבעי לצד התועלת המשמעותי יש לו גם עלות כספית. עבור כל מי ששוקל או שוקלת לעבור...

להמשך קריאה