מתיחת בטן אחרי לידה

img

היריון הוא תקופה מיוחדת בחייה של אישה, הכרוכה בשינויים רבים, פיזיים ונפשיים. נשים רבות לאחר הלידה מגלות כי גופן השתנה לבלי היכר, במיוחד באזור הבטן. ישנם שינויים גופניים הניתנים לשינוי (כמו השלת המשקל העודף מההיריון), וגם כאלה שחולפים מעצמם. אך שינויים גופניים מסוימים, כמו בטן רפויה, אינם חולפים מעצמם לאחר הלידה, גם לא לאחר ירידה במשקל. זה עשוי להוביל לפגיעה בדימוי העצמי אצל נשים רבות ולהשפעה נפשית גם כן. מתיחת בטן אחרי לידה היא פתרון ניתוחי יעיל לטיפול בעודפי עור ושומן עיקשים שנותרו לאחר ההיריון. במאמר זה תמצאו מידע על הניתוח ועל ההכנה לקראתו.

למה הבטן נותרת רפויה לאחר לידה?

השינויים הרבים והדרסטיים המתרחשים בגופן של נשים במהלך ההיריון והלידה, כוללים התרחבות של הרחם והרקמות שליד, היחלשות שרירי הבטן, והיפרדות בטנית (מצב שכיח שבו שרירי הבטן מתרחקים אחד מהשני). שינויים אלה מובילים למראה של בטן רפויה, שלעתים יכול לחלוף מעצמו לאחר זמן מה, ובמקרים אחרים עשוי להישאר. במקרים אלו, ניתן לטפל בשרירים הפגועים וברקמות העור והשומן העודף באמצעות ניתוח מתיחת בטן.

כמה זמן אחרי הלידה מומלץ ניתוח מתיחת בטן?

מתיחת בטן אחרי לידה מומלצת לנשים שסיימו את שלב הקמת המשפחה ולא מתכננות הריונות נוספים בעתיד, מאחר שכל היריון נוסף עשוי לפגוע בתוצאות הניתוח. ניתן לעבור ניתוח מתיחת בטן כבר כשלושה חודשים לאחר הלידה, אך נמליץ להמתין לפחות חצי שנה, כדי לאפשר לגוף להתאושש באופן מיטבי מההיריון והלידה.

הכנה לקראת הניתוח

כדי שתגיעו מוכנות בצורה הטובה ביותר, וכדי להבטיח תוצאות מיטביות, ישנם כמה דברים שמומלץ לעשות לפני הניתוח:

הקפידו על משקל יציב – נשים רבות עוברות תהליך של ירידה במשקל לאחר הלידה. מומלץ לסיים אותו ולוודא שאתן נשארות במשקל יציב במשך תקופה לפני הניתוח.

היגמלו מעישון – עישון עשוי לפגוע בתהליך ההחלמה מהניתוח, מכיוון שהוא פוגע בזרימת הדם. מומלץ להפסיק לעשן לפחות שבועיים לפני ואחרי הניתוח, אך מובן שההמלצה הטובה ביותר היא להיגמל לחלוטין.

פגישת ייעוץ – חשוב שתגיעו מוכנות לפגישת הייעוץ עם הרופא/ה המנתח/ת, עם כל שאלה שחשובה לכן, לצורך תיאום ציפיות מיטבי. לפגישת הייעוץ חשיבות רבה בתהליך, הן מבחינת בחירת המנתח/ת והן מבחינת המוכנות שלכן אליו.

כיצד הניתוח למתיחת בטן אחרי לידה,  מתבצע?

ניתוח מתיחת בטן אחרי לידה מבוצע בהרדמה כללית ובמהלכו מבוצע חתך מתחת לקו התחתונים, ונעשית הפרדה של דופן הבטן (הכולל שומן ועור) מהשרירים ושכבות הבטן העמוקות. השרירים הבטניים מהודקים זה לזה, ועודפי העור והשומן מוסרים. לעתים יש צורך גם בעיצוב מחדש של הטבור. כדאי לדעת כי ניתן לבצע ניתוח זה לבדו, או כחלק ממאמי מייקאובר, ניתוח משולב המספק מענה לשינויים גופניים לאחר לידות. מאמי מייקאובר יכול לכלול בנוסף למתיחת בטן גם הרמה/הגדלת חזה, שאיבת שומן (שיכולה להתבצע גם ללא מאמי מייקאובר), וטיפול בבקעים בדופן הבטן, שגם כן יכול להתבצע גם רק עם מתיחת בטן ולא בהכרח כחלק ממאמי מייקאובר.

ד״ר בנקלר היא מומחית בכירורגיה פלסטית ואסתטית, בעלת ניסיון עשיר בניתוחים אסתטיים לאחר לידות, לרבות מתיחת בטן אחרי לידה – ומלווה באופן אישי נשים בתהליך מפגישת הייעוץ ועד לסיום המוצלח. למידע נוסף ותיאום תור אצל ד״ר בנקלר, התקשרו למספר הטלפון המופיע בראש העמוד.

הקודם   הבא

שומה בעור: מתי היא מסוכנת?

שומות נחלקות לשתי קבוצות עיקריות: שומות מולדות ושומות נרכשות (המופיעות בהמשך החיים)....

להמשך קריאה
שומה בעור

תיקון אוזניים: שאלות נפוצות

ניתוח תיקון אוזניים (או הצמדת אוזניים) הוא הליך כירורגי המספק פתרון יעיל...

להמשך קריאה