ניתוח גניקומסטיה: הקטנת חזה לגבר

img

גניקומסטיה היא תופעה המאופיינת בהגדלה חריגה של השד הגברי ומראה דמוי חזה נשי, בשל התפתחות-יתר של רקמת שומן או רקמת שד בחזה. תופעה זו יכולה להתבטא ברמות שונות, מרמה קלה של בליטה בחזה, ועד לחזה גדול ועודפי עור משמעותיים המקנים מראה של חזה ״נפול״. גניקומסטיה עלולה לגרום לתחושת חוסר נוחות בקרב גברים, הן מבחינה אסתטית והן מבחינה תפקודית, בפעילות גופנית וכדומה. באמצעות ניתוח גניקומסטיה ניתן ליצור חזה בעל מראה גברי וחטוב ולפתור את חוסר הנוחות.

הגורמים העיקריים לגניקומסטיה

גניקומסטיה מופיעה במקרים רבים בשל ירידה משמעותית במשקל. כמו כן, היא יכולה להופיע גם אצל נערים בגיל ההתבגרות ולהיעלם בהתבגרותם. בחלק מהמקרים (פחות נפוצים), התופעה קורית בשל מצב רפואי או בעקבות שימוש בתרופות מסוימות / סמים. מצבים רפואיים שעלולים להוביל לגניקומסטיה כוללים פעילות יתר של בלוטת התריס, ייצור מוגבר של ההורמון אסטרוגן, ייצור מוגבר של ההורמון פרולקטין (בשל גידול שפיר ביותרת המוח) וכשל בכליות.

ישנם גם גורמים נוספים הקשורים באורח החיים, כגון עישון קנאביס וצריכת שייק חלבון.

למי ניתוח גניקומסטיה יכול להתאים?

ניתוח הקטנת חזה לגבר יכול להתבצע בכל גיל, בהתאם לרקע הרפואי של המטופל. אצל נערים בגיל ההתבגרות נהוג להמתין, במקרה שהתופעה תחלוף מעצמה. כמו כן, לעתים טיפול תרופתי יכול לסייע ולפיכך למנוע את הצורך בניתוח. ההתאמה לניתוח נבחנת במהלך פגישת הייעוץ עם ד״ר בנקלר, במהלכה יתבצע תיאום ציפיות וייבדק המצב הרפואי של המועמד לניתוח, כמו גם רמת הגניקומסטיה, וכן מידת מוצקות וגמישות העור. הניתוח לרוב לא מומלץ לגברים עם עודף משקל, ועדיף לגשת אליו כאשר המשקל יציב לפחות שלושה חודשים, שכן ירידה עתידית במשקל עשויה להוביל לעור עודף ולמראה של חזה ״נפול״.

כיצד ניתוח גניקומסטיה מתבצע?

ניתוח גניקומסטיה נעשה על ידי הסרת עודפי רקמת חזה, רקמת שומן או עודפי עור, למראה חטוב, מוצק ואופייני לחזה גברי. ד״ר בנקלר מקפידה לבצע חתכים זעירים באזורים חבויים וכמה שפחות נראים לעין, למראה טבעי ככל הניתן.

החלמה מהניתוח

לרוב המטופלים יכולים להשתחרר לביתם עם חבישה מיוחדת. יש להימנע מפעילות גופנית מאומצת במשך כשישה שבועות. ד״ר בנקלר ממשיכה ללוות באופן אישי את כלל מטופליה גם בתהליך ההחלמה ומומלץ להיוועץ עמה לגבי מועד החזרה לשגרה. רוב המטופלים יכולים לחזור לתפקוד יומיומי כשבועיים לאחר הניתוח.

לשאלות נוספות ומידע על ניתוח גניקומסטיה, אתה מוזמן ליצור קשר במספר הטלפון בראשית העמוד ונשמח לתאם לך פגישת ייעוץ עם ד״ר בנקלר.

הקודם   הבא

הקטנת חזה: שאלות נפוצות

נשים רבות הניגשות לניתוח הקטנת חזה סובלות במשך שנים לפני כן מבעיות...

להמשך קריאה
הקטנת חזה

החלפת שתלים בחזה: מה חשוב שתדעי?

החלפת שתלים בחזה היא הליך נפוץ, שנשים בוחרות לעבור אותו מסיבות שונות....

להמשך קריאה
החלפת שתלים בחזה