החלפת שתלים בחזה: מה חשוב שתדעי?

img

החלפת שתלים בחזה היא הליך נפוץ, שנשים בוחרות לעבור אותו מסיבות שונות. ישנן נשים שמעוניינות להחליף את שתלי הסיליקון ששימשו להגדלת החזה, בשל העדפה אישית בכל הנוגע לגודל החזה ו/או לסוג השתלים. מלבד סיבה זו, מרבית המנתחים הפלסטיים ממליצים להחליף שתלים אחת לכ-10-15 שנים. במקרים פחות שכיחים, הסיבה עשויה להיות רפואית, בשל פגם בשתלים (קרע/דלף) או התקשות קופסית – מצב שבו ישנו ייצור מוגבר של רקמת חיבור סביב השתל, המתפתחת עם הזמן וגורמת לרקמת צלקת עבה מהרגיל. במאמר זה נשיב על מספר שאלות חשובות בנושא החלפת שתלים.

כיצד יש להתכונן לקראת הניתוח של החלפת שתלים בחזה?

לקראת הניתוח תתבקשי לעבור בדיקות דם ובדיקות דימות (אולטרסאונד או MRI שד). אצל מטופלות מעל גיל 40 ייתכן שיידרשו בדיקות נוספות, כמו בדיקת אק״ג ו/או צילום חזה. כחלק מההכנה לניתוח חשוב להפסיק לעשן לפחות שבועיים לפני (עישון עלול לפגוע בהחלמה ולהגדיל את הסיכון לסיבוכים). כדאי לדעת שההכנות לניתוח יכולות להשתנות בהתאם לרקע רפואי, תרופות מרשם הניטלות באופן קבוע ועוד. ביום הניתוח יש להיות בצום של שש שעות לפחות, ולהגיע עם חזייה מתאימה (הנחיות מדויקות יינתנו על ידי ד״ר בנקלר).

איך מתבצעת החלפת שתלים בחזה?

הניתוח נעשה בהרדמה מלאה. תחילה, פותחים את כיסי השתלים, מסירים אותם ומוודאים אם הם שלמים, קרועים או אם ישנה רקמת קופסית שיש להסיר. לאחר מכן, מתבצעת שטיפה והתאמת הכיסים בהם ימוקמו השתלים החדשים. לאחר החדרת השתלים, הרופא המנתח יברר אם יש צורך בשינויים נוספים, לרבות עיצוב מחדש של השדיים, הסרת עודפי עור, מיקום מחדש של הפטמה והעטרה והרמת חזה.

ישנה שיטה נוספת המכונה auto-augmentation, שמאפשרת לעצב מחדש ולייצר אפקט של הרמה גם ללא החדרת שתלים חדשים. באמצעות רקמות עודפות בשד והזרקת שומן עצמי (שנשאב מאזור אחר בגופה של המטופלת), ניתן לספק מענה למטופלות שמצד אחד אינן מעוניינות בהכנסת שתלים חדשים, אך מנגד רוצות מראה אסתטי ומחמיא.

כמה זמן נמשך תהליך ההחלמה?

במרבית המקרים ניתן לחזור לשגרה רגילה (ללא פעילות גופנית) יחסית מהר – תוך מספר ימים מהניתוח. חשוב להישמע להוראות שיינתנו על ידי הצוות הרפואי, כדי לוודא שתהליך ההחלמה יעבור על הצד הטוב ביותר. לרוב לאחר שישה שבועות ניתן יהיה לחזור גם לפעילות גופנית מלאה, רק לאחר אישור מד״ר בנקלר.

האם ישנן הנחיות מיוחדות לתקופת ההחלמה?

הנה כמה דברים שחשוב להקפיד עליהם כשאת מחלימה מניתוח החלפת שתלים בחזה:

  • ללבוש חזיית ספורט ביום ובלילה. החזייה חשובה להפחתת עומס מהאזור המנותח.
  • לשמור על האזור המנותח נקי והיגייני.
  • לישון על הגב במשך כחודש.
  • להימנע מפעילות גופנית עד לקבלת אישור מד״ר בנקלר.

לד״ר בנקלר ניסיון עשיר בניתוחי החלפת שתלים בחזה, והיא מלווה מטופלות מפגישת הייעוץ, דרך ההחלמה ועד לתוצאות המיוחלות. לפרטים נוספים על הניתוח וקביעת פגישת ייעוץ התקשרי למספר הטלפון בראש העמוד.

הקודם   הבא

ניתוח גניקומסטיה: הקטנת חזה לגבר

גניקומסטיה היא תופעה המאופיינת בהגדלה חריגה של השד הגברי ומראה דמוי חזה...

להמשך קריאה
ניתוח גניקומסטיה

חך שסוע: למה זה קורה ואיך מטפלים?

חך שסוע הוא פתח בתקרת הפה, הנגרם בשל סגירה לקויה של החך...

להמשך קריאה
חך שסוע