ניתוח הצמדת אוזניים מכבי

img

הצמדת אוזניים היא הליך כירורגי שמתאים גם לילדים וגם למבוגרים שמבקשים לשנות מראה בולט מדי של איבר זה, ובפרט לצמצם את המרחק בין האוזניים לבין הראש. לחברי מכבי שירותי בריאות בעלי ביטוחים משלימים רלוונטיים ישנן מספר זכויות הקשורות לניתוח, ובאופן טבעי כדאי למצות אותן. בעמוד זה תמצאו מידע מקיף הן לגבי הזכויות הנ"ל והן לגבי אופן ביצוע ההצמדה.

זכויות חברי מכבי לגבי ניתוח להצמדת אוזניים

ניתוח הצמדת אוזניים מתבצע מטעמים אסתטיים. בהתאם, לפי התקנון של מכבי שירותי בריאות, הזכאות להשתתפות במימון ההליך הינה של חברי מכבי שלי בלבד – כלומר לבעלי ובעלות מכבי כסף או מכבי זהב, ולמי שאין תוכנית שב"נ, מכבי שירותי בריאות לא מסייעת לעבור את הניתוח שמשנה במידה ניכרת את המראה החיצוני, ובעקבותיו גם את הדימוי ותחושת העצמי.

לבעלי "מכבי שלי" שעוברים ניתוח הצמדת אוזניים מכבי משלמת חלק משמעותי מעלות ההליך. על-מנת לממש את הזכאות יקרת הערך יש לבחור מנתחת פלסטית מהרשימה של הרופאות שעובדות עם מכבי – ד"ר מיכל בנקלר היא אחת מהן. גובה ההשתתפות העצמית של המנותח או המנותחת נקבע בהתאם לזהות הרופאה.

עוד כדאי לדעת שמצטרפים חדשים למכבי שלי מתבקשים להמתין חצי שנה עד למימוש הזכאות הנ"ל. פרט לכך המגבלה היחידה היא שניתן לקבל סיוע במימון לניתוח פלסטי אחד בלבד בכל שנה קלנדרית.

איך מתבצע ניתוח הצמדת אוזניים?

אוזניים בולטות – כלומר אוזניים שהזווית בינן לבין הראש גדולה מהרגיל במידה ניכרת – הן במרבית המקרים תוצאה של גנטיקה. כאמור התופעה לא פוגעת ביכולת השמיעה, אבל אם המראה של האוזניים פוגע בדימוי העצמי אפשר, וכדאי, לבצע את הניתוח.

ההליך הכירורגי כולל עיצוב מחדש של הסחוסים באוזניים, ומתבצע דרך חתך נסתר מאחורי האפרכסת. פעולה אחת היא הוצאה של סחוסים עודפים, ופעולה שנייה היא יצירת קיפול מתאים בסחוס (ע"י תפרים פנימיים), כך שתיווצר הזווית הרצויה בין אפרכסת האוזן לבין הגולגולת. מומלץ לעבור ניתוח להצמדת אוזניים החל מסביבות גיל 6.

היערכות לניתוח

לקראת ניתוח להצמדת אוזניים, נדרשות בדיקות רפואיות בהתאם לגיל של המנותח או המנותחת ולמצבם הרפואי – ובפרט ייתכן צורך בבדיקות דם, א.ק.ג וצילום חזה. יש להימנע מעישון במשך לפחות שבועיים לפני הניתוח, וכן משימוש בתרופות נוגדות קרישת דם כגון אספירין (לאחר התייעצות עם רופא).

מרכיב נוסף בהיערכות הוא בפן הכלכלי – ניתוח פלסטי מצריך השקעה כספית מסוימת, וכאמור לבעלי ובעלות "מכבי שלי" שעוברים ניתוח הצמדת אוזניים מכבי משלמת חלק נכבד מהמחיר של הניתוח. בכל מקרה חשוב לזכור שמדובר בתשלום חד-פעמי, בעוד התועלת מההצמדה של האוזניים לקרקפת משפיעה לטובה על איכות החיים לטווח ארוך ולמעשה לכל החיים.

החלמה בעקבות ניתוח להצמדת אוזניים

מנותחים מבוגרים לא זקוקים בדרך כלל לאשפוז. ילדים יישארו בהשגחה למשך הלילה ויחזרו לביתם למחרת הניתוח. תופעת הלוואי העיקרית היא כאב, וכדי לעמעם אותה ניתן להיעזר באופטלגין, אקמול וכו'. החזרה לשגרה כמעט מלאה אפשרית כבר לאחר 5-6 ימים, כשהתנאי היחיד הוא להימנע מפעולות שמובילות למגע באוזניים. כמו כן כדאי להיעזר בסרט טניס שמצמיד את האוזניים אל הקרקפת במשך כחודש – תחילה בכל שעות היממה ולאחר כשבועיים בלילות בלבד. תוצאות ניתוח להצמדת אוזניים נשמרות לתמיד.

אולי יעניין אותך גם:

הקודם   הבא

חומצה היאלורונית – המדריך השלם

תחום האסתטיקה הרפואית חווה התקדמות משמעותית בשנים האחרונות, כאשר היום יש יותר ויותר פתרונות למצבים שונים. בעבר, במטרה להעניק נפח לפנים היה נהוג להשתמש בחומרים כמו סיליקון, אשר היום ידוע כחומר..

להמשך קריאה
מילוי קמטים מצח חומצה היאלורונית

ניתוח חזה: כל מה שרציתן לדעת

ניתוח הגדלת חזה הוא אחד הניתוחים הפלסטיים הפופולריים שיש היום. למעשה, נתונים סטטיסטיים של סקרים בארה"ב מראים שבכל שנה, מבוצעים כ-300,000 ניתוחי הגדלת חזה. אחוז שביעות הרצון של המטופלות מניתוחים אלו...

להמשך קריאה
ניתוחי חזה מידע דר מיכל בנקלר