ניתוח לתיקון שפה שסועה: כל מה שחשוב לדעת

img

שפה שסועה (באנגלית Cleft Lip), היא מום מולד, המופיע אצל אחת לכל 700 לידות. המום מתבטא בפיצול של השפה העליונה, שיכול להופיע בדרגות חומרה שונות. במקרים חמורים, השסע עלול להגיע לחלל האף ולכלול גם את החך הקדמי. רוב השסעים הם חד-צדדיים (בעיקר בצד שמאל של השפה), ורק מעטים מהם עשויים להיות דו-צדדיים. המום לרוב נגרם בשלב מוקדם יחסית של ההיריון, והוא תוצאה של פגם בתהליך האיחוי הטבעי של צידי השפתיים והחך. על ניתוח לתיקון שפה שסועה, בהמשך המאמר..

האם תמיד שפה שסועה וחך שסוע יופיעו ביחד?

לא בהכרח. ישנם מקרים של הופעה של שני המומים יחד, אך חשוב לדעת כי שפה שסועה יכולה להופיע ללא חך שסוע, וגם המצב ההפוך יכול לקרות גם כן. לפיכך, כדאי גם לדעת כי ניתן לטפל בצורה יעילה בשני המומים, גם אם הם מופיעים רק בשפה או רק בחך, וגם אם מופיעים יחדיו.

באיזה גיל מומלץ ניתוח לתיקון שפה שסועה?

אחד הדברים החשובים שיש לדעת לגבי הטיפול בשפה שסועה, הוא שמדובר בטיפול רב-תחומי, שמתחיל כבר בייעוץ הטרום-לידתי וממשיך מיד לאחר הלידה. הטיפול יהיה בהתאם לחומרת השסע, ולכן הוא יכול להשתנות ממטופל למטופלת. לעתים יהיה צורך בהכנה טרום-ניתוחית, הכוללת הרכבה של סד מיוחד במשך מספר שבועות. ניתוח לתיקון שפה שסועה נעשה החל מגיל שלושה חודשים, אך חשוב להדגיש כי תזמון הניתוח יהיה בהתאם לסוג המום ומידת חומרתו.

כיצד מתבצע הניתוח?

במהלך הניתוח מתבצע איחוי של שריר השפה, תפירת העור ותיקון של הנחיר בצד הרלוונטי, במידת הצורך. לעתים יש צורך בהנחת צינורית רכה בנחיר במשך מספר חודשים, לצורך שימור המבנה שלו.

ניתוח לתיקון שפה שסועה אצל ד״ר בנקלר

ד״ר בנקלר היא מומחית בכירורגיה פלסטית ואסתטית, בעלת התמחות-על בפלסטיקה של תינוקות וילדים, לרבות תיקון חך ושפה שסועים, כולל שריר עור ורירית האף. היא הקימה ומנהלת שרות פלסטיקה של תינוקות וילדים במרכז הרפואי קפלן. ד״ר בנקלר בנתה צוות חך-שפה רב-תחומי, הכולל מומחים ואנשי מקצוע שונים לטיפול מיטבי במומים אלה. ד״ר בנקלר וצוותה מספקים ליווי אישי לכל אורך התהליך, בדגש על מתן טיפול ברמה הגבוהה ביותר, וברגישות הנדרשת עבור התינוק ומשפחתו.

לתיאום פגישת ייעוץ עם ד״ר בנקלר התקשרו למספר בראש העמוד.

הקודם   הבא

פנים רבות ליופי: ניתוח מתיחת פנים

השנים האחרונות הביאו איתן רוחות של שינוי ויכולות חדשות בתחום האסתטיקה והניתוחים...

להמשך קריאה
ניתוח מתיחת פנים

אוזניים בולטות לתינוק

אוזניים בולטות מוגדרות כמצב שבו אפרכסות האוזניים בולטות יתר על המידה בצידי...

להמשך קריאה
אוזניים בולטות לתינוק